Major Lazer – Get Free

Major Lazer – Get Free is alweer een tijdje uit, maar ik blijf het een erg mooi nummer vinden. Grappig genoeg hoor je veel covers van dit nummer in akoestische vorm, waar dit nummer uitstekend voor geschikt is.

Veel plezier gewenst met deze instructievideo waarin ik je uitleg hoe je dit nummer kunt spelen.

De melodie kan soms wat lastig zijn qua ritme, dus ik raad je aan het origineel (of het begin van mijn video als ik het nummer voorspeel) een paar keer te beluisteren, als je het nummer nog niet zo goed kent. Dat zal je enorm helpen! Gelukkig is de linkerhand vrij eenvoudig met enkel drie verschillende akkoorden door het hele nummer.

Ik zou het leuk vinden als je hieronder een reactie achter laat waarin je me verteld hoe het je vergaat πŸ™‚

Wil je meer tutorials zien? KlikΒ dan hier.

Succes!

Comment Section

11 reacties op “Major Lazer – Get Free

Door Gertine kwak op 3 juni 2014

hoi steven mooi nummer hoor .

Groetjes Gertine

Door Marieke op 23 juli 2014

Wauw, ik had niet verwacht dat dit nummer zo mooi zou klinken met alleen een piano! Ik ga het ook eens oefenen.

Door Steven op 9 augustus 2014

Van sommige nummers verwacht je het inderdaad niet, leuk dat je het ook eens gaat oefenen! Laat je het weten als het gelukt is? πŸ™‚

Door iemand op 17 augustus 2014

Super mooi!!! ik wil zelf ook heel graag een piano (ik ben 15 jaar)

Door Steven op 15 september 2014

Dank je wel! Een piano is mooi, maar ook op een keyboard kun je al goed uit de voeten. Een mooie tussenoplossing is overigens een digitale piano, die aanvoelt als een echte piano, maar wel een digitaal geluid heeft (ik ben zelf erg fan van het geluid van Roland digitale piano’s!).

Nog even doorsparen dus, of misschien je ouders lief aankijken πŸ˜‰ Een andere optie is een om een piano te huren wat je tegenwoordig steeds vaker ziet.

Succes!

Door lisa op 24 augustus 2014

hee!
zou je misschien ook een keer river flows in you willen doen? (;
groetjes

Door Steven op 15 september 2014

Hey Lisa, ik krijg die aanvraag vaker dus wellicht ga ik die binnenkort eens opnemen πŸ™‚ Goede suggestie dus, thanks!

Groet,
Steven

Door Iris op 9 september 2014

Ik vind het echt een heel mooi nummer, maar het probleem is dat mijn handen te klein zijn, ik kan daardoor de akkoorden niet. Is hier nog iets anders voor?? Groetjes Iris

Door Steven op 15 september 2014

Jazeker, Iris! Ik heb hier zelfs een heel artikel met video aan gewijd πŸ™‚ Deze kun je hier lezen: https://pianopro.nl/te-kleine-handen-voor-de-piano/

Het komt er eigenlijk op neer dat je de akkoorden met je linkerhand niet gespreid pakt, maar op de “normale” manier speelt. Dus bij een C-akkoord speel je geen c-g-c (waarbij de laatste c een octaaf hoger ligt dan de eerste c), maar c-e-g.

Succes!

Door ashley op 2 oktober 2014

mooi lied ben nu bijna 11 jaar en zit op keyboardles

Door Steven op 7 oktober 2014

Super Ashley, ga zo door! Je bent er vroeg bij, dus jij speelt over een paar jaar de sterren van de hemel! πŸ˜‰

Plaats een reactie

*